Şahıs firması nasıl açılır? Masrafları nelerdir?

Şahıs firması nasıl açılır? Masrafları nelerdir?
Şahıs firması nasıl açılır? Masrafları nelerdir?
Şahıs firması özellikle ufak çapta ticaret yapacak işverenler için tavsiye edilmektedir. Şahıs firmasının masrafı, kuruluşu ve kapanışı limited şirketlere göre çok daha ucuz, kolay ve hızlıdır.

Bir limited şirket kurmak için minimum 1500 (binbeşyüz) lirayı gözden çıkarmak gerekirken, şahıs firmasını muhasebecinize 400 TL ücret ödeyerek açtırmanız mümkündür.

Bakkal gibi sigara tekel ürünleri ya da bu çerçevedeki işlerle ilgili bir işletme açıyorsanız ticaret odası kaydı da yapmanız gerekir ki bunun masrafı da ortalama 400 – 500 Lira civarında tutacaktır.

Şahıs şirketini nasıl açarız ve masrafları nelerdir;

Şahıs firmasını açarken elimizde bulunması gereken belgeler

İşe Başlama Bildirim Formu indirmek için Tıklayınız…

2 adet ikametgah (Muhtarlıktan  yada kaymakamlıktan alınabilir. Kaymakamlıkta ücret ödenmez.)

2 adet noter onaylı nüfus cüzdan sureti. (Ücret: 1 tanesi 19.00 – 25.00 Lira arasındadır.)

2 adet imza beyannamesi (Ücret: 1 tanesi 25,00 – 35,00 arasındadır)

Kiralanan yerin kira kontratı kendinize aitse tapu fotokopisi

Bu evrakları 1 er adet olarak aşağıdaki dilekçeye ekleyip bir adetde işe başlama bildirimi doldurarak vergi dairesine müracat etmeniz gerekir.

XXXXXX VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL
 Konu : Açılış hk.
                        Daireniz sınırları içerisinde bulunan xxxxxxxxxxxxxx  Beyoğlu / İstanbul adresinde xxxxxxxxxxxxxxx Malzemeleri’nin Perakende satışı ile ilgili xx.xx.xx tarihinde ticari faaliyetime başlayacağım.
Dairenizce  mükellefiyetimin tesisini bilgilerinize arz erderim.
               SAYGILARIMLA
               xxxxxxx
Ekler :
  1. İşe Başlama Yazısı
  2. İmza Beyannamesi
  3. Nüfus Cüzdan Sureti
  4. Yerleşim Yeri Belgesi
  5. Kira Sözleşmesi
Açılış tarihiniz en erken bir gün sonrasına olmalıdır. Yani 10.01.2013 Tarihinde yapmış olduğunuz başvuruda işe başlama tarihi en erken 11.01.2013 olmalı.

Vergi dairesine gittiğinizde evrakları teslim etmeden önce ilk işiniz Mevcut kira kontratınızın damga vergisini ödemek. Aylık kira tutarınızın 300 TL olduğunu varsayarsak Damga verginizi şu şekilde hesaplayabilirsiniz.

Formül: kira tutarı*kira süresi/0,80/1000*1,89*2

Kira kontratımız 1 yıllık ise 300*12=3600  1 yıllık net kira tutarımız 3.600,00 (üç bin altıyüz tl) Elde ettiğimiz rakam net ücrettir bu ücretin brütünü bulmak içinde 0,80 ‘e bölüyoruz 3600/0,80=4.500,00

Kira kontratımızın brüt ücreti 4.500,00 bu rakamın binde 1,89 unu damga vergisi olarak ödüyoruz yani 4,500.00 ü bine bölüp 1,89 ile çarpıyoruz. 4.500,00/1000= 4,5 (dört buçuk lira) 4,5*1,65=7,42  bir nüsha için ödeyeceğimiz damga vergisi 7,42 TL dir. Bu ücreti hem mal sahibi hemde kiracı ödemek zorunda. Ancak hiçbir dükkan sahibi bunu ödemediği için 7,42 yi 2 ile çarparak 14,84 TL’yi vergi dairesine ödüyoruz.

Vergi dairesinde yapacağımız işlemler burada son buluyor. Geriye aynı gün içerisinde kırtasiyeden sürekli form alarak defterimizi noterden onaylatmak kalıyor. Ancak fatura kesmeyecek (ya da çok az kesecekseniz),  sadece yazarkasa kullanacaksanız 50 sayfalık bir defter işinizi görecektir. Bu kısım ve yazarkasa alım izni ile ilgili bölümlerde bir muhasebecinin devreye girmesi en sağlıklı yol olacaktır.

Baştan sona masraflarımızı hesaplayacak olursak (rakamlar 2012 yılı dahilinde ortalama olarak verilmiştir.)

  • 2  adet İmza beyannamesi (noterden) 60 lira
  • 2 adet nüfus cüzdan sureti (noterden) 60 lira
  • İkametgah senetleri 6 lira (kaymakamlıklarda ücretsiz)
  • Kira kontratı damga vergisi (Kira ücretine göre değişir.)
  • Defter onayı (50 sayfa 60 lira)
  • İşlemi mali müşaviriniz yapacaksa vekaletname 40 lira (ve muhasebe danışmanlık ücreti)
  • Yazar kasa gerekiyorsa ücretleri 300 liradan başlıyor.
  • Kaşe 15 lira
  • İşletmenizde yapacağınız ticari faaliyet Ticaret odası kaydı gerekiyor ise 400 lira
  • Ve muhasebecinizin sizden talep edeceği ücret.

Yorumlar